Tornar Imprimir

Certificats electrònics

D’acord amb l’article 20 de l’Ordinació del 29-4-2024 reguladora de l’administració electrònica, les previsions de la Llei 35/2014, de 27 de novembre, de certificació i confiança electrònica i el Reglament de supervisió, control i servei públic de confiança electrònica, la Seu Electrònica del Comú d’Escaldes-Engordany permet l’accés mitjançant un certificat electrònic que garanteix la identitat dels usuaris i permet realitzar tràmits de manera segura i eficient.

Per accedir a la seu electrònica, els usuaris han de disposar d’un certificat electrònic vàlid que autentica la identitat de l’usuari, assegurant que només les persones autoritzades poden accedir als serveis i informació disponibles.

L’ús de certificats electrònics ofereix nombrosos avantatges, entre els quals destaquen:

  • Seguretat: Els certificats electrònics utilitzen tecnologies de xifratge avançades per protegir les dades dels usuaris, evitant accessos no autoritzats i garantint la confidencialitat de la informació.
  • Eficiència: Permeten realitzar tràmits en línia de manera ràpida i senzilla, sense necessitat de desplaçaments físics.
  • Fiabilitat: Asseguren la integritat de les transaccions electròniques, evitant manipulacions i garantint que la informació no ha estat alterada.

Altrament, la signatura electrònica és un mecanisme que permet signar documents electrònics de manera que es pugui verificar l’autenticitat del signant i la integritat del document. La signatura electrònica té la mateixa validesa legal que la signatura manuscrita, oferint així una major confiança en les transaccions electròniques.

Amb el Decret de l’1-7-2015 pel qual s’aprova el Reglament de supervisió, control i servei públic de confiança electrònica, es crea l’Oficina de Serveis de Confiança Electrònica del Principat d’Andorra (OSCEPA) en relació amb els serveis de confiança electrònica que presti l’Entitat de Certificació del Govern. Aquesta oficina té la responsabilitat de supervisar i controlar els serveis de confiança electrònica, assegurant que compleixen amb els estàndards de seguretat i fiabilitat establerts.

L'OSCEPA ofereix tot tipus d'informació sobre els passos a seguir per a obtenir el seu certificat electrònic que li permetrà interactuar de forma electrònica i segura amb la l’Administració pública andorrana, i també entre d'altres, amb el Comú d'Escaldes-Engordany.

Per assegurar la validesa de les signatures electròniques utilitzades en els tràmits electrònics, els usuaris poden utilitzar l’eina de validació proporcionada pel Govern d’Andorra. Aquesta eina permet verificar l’autenticitat i integritat de les signatures digitals, garantint així la seguretat i fiabilitat dels documents electrònics.

Podeu accedir a l’eina de validació de signatures digitals mitjançant el següent enllaç: https://signatura.govern.ad/validacio/Upload.jsp